Your webbrowser is outdated and no longer supported by Microsoft Windows. Please update to a newer browser by downloading one of these free alternatives.
Τα λιπαρά δίνουν μοναδική γεύση στην τροφή μας, αλλά παίζουν και σημαντικό ρόλο στην παραγωγή ενέργειας στο σώμα μας – δίνοντας 9 θερμίδες ανά γραμμάριο.

 Έτσι, μια λογική κατανάλωση λιπαρών καθημερινά, που θα βασίζεται στα «καλά» λιπαρά συντελεί στη διατροφική ισορροπία. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα λιπαρά είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού: είναι δομικά συστατικά των κυττάρων μας, είναι πηγή ενέργειας και συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, σε διαδικασίες ελέγχου της αρτηριακής πίεσης και της θερμοκρασίας του σώματος. Επίσης, τα λιπαρά βοηθούν στην απορρόφηση των βιταμινών A, E και D. Συνεπώς, δε θα πρέπει να περιορίζουμε την κατανάλωση λιπαρών στο ελάχιστο, αλλά να επιλέγουμε τα «καλά» λιπαρά στην καθημερινή μας διατροφή.

Μάθετε να διακρίνετε τα «καλά» λιπαρά

Όλα τα λιπαρά δεν έχουν την ίδια διατροφική αξία. Προέρχονται από δύο πηγές: -τα λιπαρά φυτικής προέλευσης (ελαιόλαδο, 100% φυτικά προϊόντα επάλειψης κλπ), τα οποία περιέχουν πληθώρα ωφέλιμων συστατικών όπως τα ω-3. Τα λιπαρά φυτικής προέλευσης είναι πηγή ακόρεστων «καλών» λιπαρών. -τα λιπαρά ζωικής προέλευσης (αγελαδινό βούτυρο, αλλαντικά, κρέας κλπ) περιέχουν κυρίως κορεσμένα «κακά» λιπαρά.

Τα λιπαρά στο πιάτο μας…

Το να επιλέγουμε «καλά» λιπαρά στην καθημερινή μας διατροφή είναι πιο εύκολο απ’ ό,τι φαίνεται : -προτιμήστε εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο για τις σαλάτες σας ή τις σάλτσες -προτιμήστε Βιτάμ, αντί για ζωικό βούτυρο στο πρωινό σας -φτιάξτε υγιεινότερα σνακ, γλυκά και επιδόρπια με Βιτάμ, αντί να χρησιμοποιήσετε ζωικό βούτυρο.