Mαργαρίνη, τι προσφέρει

Mαργαρίνη, τι προσφέρει

Πολλά ακούγονται για τη μαργαρίνη, αλλά τελικά τι ισχύει;

Η συνταγή για να φτιαχτεί η μαργαρίνη είναι απλή: ένας συνδυασμός υψηλής ποιότητας φυτικών ελαίων και νερού. Για να «δέσει» το μίγμα αυτό προστίθεται λεκιθίνη (που υπάρχει και στον κρόκο του αβγού). Ανάλογα με τη συνταγή, μπορεί να προστεθεί λεμόνι (κιτρικό οξύ) και ελάχιστο αλάτι. Άρα η μαργαρίνη περιέχει 5 απλά φυσικά συστατικά που όλοι χρησιμοποιούμε στην κουζίνα μας.

Μια μερίδα (10g) μιας τυπικής softφυτικής μαργαρίνης περιέχει μόνο 53 θερμίδες (kcal), λιγότερα από 2gκορεσμένα λιπαρά και φυσικά δεν περιέχει τρανς λιπαρά. Παράλληλα, παρέχει 10% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας σε βιταμίνη Α και αντίστοιχα 8% σε βιταμίνη Ε και 15% σε βιταμίνη D. Πολύ χρήσιμο, αφού παρατηρείται έλλειψη βιταμίνης Dστον Ελληνικό πληθυσμό.

Επιπρόσθετα, πολύ σημαντικό είναι ότι η softφυτική μαργαρίνη είναι πλούσια πηγή απαραίτητων ω-3 και ω-6 λιπαρών. Τα λιπαρά αυτά, αφενός δεν μπορούν να παραχθούν από τον οργανισμό μας και πρέπει να τα προσλάβουμε μέσω της διατροφής και, αφετέρου, οι έρευνες δείχνουν ότι πρακτικά αυτό δεν το επιτυγχάνουμε στην Ελλάδα, ούτε οι ενήλικες αλλά ούτε και τα παιδιά. Να σημειώσουμε ότι τα συγκεκριμένα λιπαρά είναι αποδεδειγμένο ότι χρειάζονται για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών. Γι’αυτό και οι συστάσεις λένε ότι τα παιδιά θα πρέπει να προσλαμβάνουν καθημερινά 2gω-3 λιπαρών (και συγκεκριμένα το α-λινολενικό) και 10gω-6 (λινολεϊκό).

Με 2 μερίδες φυτικής softμαργαρίνης μπορούμε να προσλάβουμε περίπου το 50% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας στα προαναφερθέντα απαραίτητα ω-λιπαρά. Αυτό θα βοηθούσε να πιάσουμε πιο εύκολα το στόχο της καθημερινής πρόσληψης, παράλληλα με την κατανάλωση λιπαρών ψαριών και ξηρών καρπών που περιέχουν και αυτά Οι σημερινές μαργαρίνες έχουν υψηλή διατροφική αξία και, ανάλογα με το μείγμα των φυτικών ελαίων που χρησιμοποιούνται στη συνταγή, ικανοποιούν ποικίλες γευστικές και διατροφικές ανάγκες.

TOP